من نفسي

بكسر النون

الاسم:
الموقع: الدقهلية- القاهرة, Egypt

الخميس، نوفمبر 10، 2005

إحباط

إحباط
لا أخفي أن النتائج الأولية لانتخابات مجلس الشعب أصابتني بإحباط شديد..فإذا خلا المجلس الجديد من مشاكس مثل أيمن نور ومعارض محترم مثل منير فخري عبد النور ومقاتل من طراز مجدي أحمد حسين وقلب محروق على مصر زي كمال خليل تبدو الصورة قاتمة..ثم كيف يمكن أن نستبشر خيرا ببرلمان نجح فيه زكريا عزمي بـ7800 صوت من أصل 8200 ذهبوا للتصويت في ظل وجود 4 منافسين له لم يفزوا جميعهم سوى بـ400 صوت فقط؟!د.
الكارثة أن يكون هناك تزوير ..المصيبة الأكبر ألا يكون هناك تزوير..د

4 Comments:

Blogger AG said...

طمن نفسك. التزوير حصل.

8:39 ص  
Blogger Doaa Samir said...

وإنت كنت مستني حاجة غير كده يا محمد؟!!!د
مش بالسرعة دي يا أخي!! فاكر كلامك عن محاولة التغيير؟ مش كنا بنقول إننا نحاول وخلاص من غير ما نستنى ونشترط نتيجة بعينها؟! ولسه المحاولات ما اجتمعتش

10:44 ص  
Blogger محمد هشام عبيه said...

صاحب الأشجار:كده طمنتني ..كان يحصل لي حاجة فعىلا لو مفيش تزوير..بس برضة طالمت ظلت نسبة الناس اللي رحوار لاتزيد عن 25% يبقى لسه قدامنا مشوار طويل
دعاء: أنا معك..ومتفق جدا..المشكلة أن الأحباط يتسلل أحيانا تحت جلودنا..الأمل في فابيوس لايزال قائما

3:07 م  
Anonymous غير معرف said...

تعليق من علي عادل TheXman

الاخ العزيز محمد هشام عبية ...في الحقيقة انا شفت مدونتك دي من فترة كبيرة جدا
كنت ببحث عن مواضيع عن الاستاذ ابراهيم عيسى ...فلقيت قصة معرفتك بيه ....بس مكنتش متخيل انك هتطلع الاستاذ محمد هشام عبيه اللي بيحرر صفحة البريد ..بجد احييك على جهدك انتا وزمايلك في الدستور وبدعي ربنا انكم تستمرو للامام دايما ان شاء الله
وربنا يوفقكم في اداء مهمتكم ...وياريت توصل رسالة للاستاذ ابراهيم عيسى من ابنه علي عادل ..قوله : ابنك علي بيقولك يا استاذ ..لو حصلك اي حاجة ...من نظام مبارك ...فمتشيلش هم ..انتا راجل صاحب قضية ...وانتا مش اقل من غيرك اللي اتبهدلو عشان ارائهم .و .و كلو على الله ......

وشكرا
bloza4bloza@hotmail.com

5:53 ص  

إرسال تعليق

<< Home