من نفسي

بكسر النون

الاسم:
الموقع: الدقهلية- القاهرة, Egypt

الأربعاء، ديسمبر 21، 2005

دفء

دفء
ظهر في آخر الشارع وهو ينادي عليها في حب شديد
"البطاطا السخنة"
كان برد ديسمير وكان الدخان الخفيف يخرج من فرنه الصاج العجوز الذي يدفعه على عربة من الخشب..
"وكانت رغبتي في الشعور بالدفء"
الأسكندرية في فبراير 2001 عندما كانت السماء تمطر قطرات خفيفة ...وعندما كنت معها ، فأكلنا البطاطا الساخنة معا فشعرنا بدفء أذاب ثلوج مشاعرنا حتى امتزجت..
"وكانت رغبتي في الشعور بالدفء"
داعبته وأنا أخذ منه كوز البطاطا..الذي أكلته في سرعة لعله ينزع البرودة الساكنة في ضلوعي..
لم يتغير من الأمر شيئا..
وهل يمكن أن يشعر المرء بدفء..وهو وحيد؟

14 Comments:

Blogger Lasto-adri *Blue* said...

كلامك اللى أشعرتنى بالدفئ مع إنى كنت ناوية أطلع الدفاية من دلوقتى..
شكل الشتا السنة دى ح يدخل فينا شمال

1:21 م  
Blogger الاء سعود المجيبل said...

الله....:)

وصف رااائع....

جاياااااااالك يا مصر...:(

2:51 ص  
Blogger محمد هشام عبيه said...

لست أدري: يافندم أنا سعيد أن الكلام حسسك بالدفا..وخلاكي توفري كهرباء الدفاية!صباحك فل وعاش من شاف لك حروف
كويتية: ميرسي جدا..ومصر ترحب بك..ولك عندي كوز بطاطا سخن كمان
سمر:أهلا بيك أولا..اما بخصوص اللي كانت معايا في 2002 ودلوقتي..فلو في حد..مكنتش دورت على الدفا..في كوز بطاطا..مش كده برضه! نورتينا..وفين البلوج بتاعك

2:18 م  
Blogger Ahmed Shokeir said...

عندك حق ... الدفئ والبرد حاجة نسبيه مالهاش دعوة بحرارة الجو ولا بكوز البطاطا ليها علاقة بطرف تاني إما ان يكون مركزا للدفأ أو مصدرا للصقيع

9:44 ص  
Blogger Unknown said...

ايه يا باشا ...
ده كلام
بتدفا بكوز بطاطا
أومال الموزز راحوا فين
كلهم باعوك من 2001
ل 2005
تصدق صوعبت عليا قوى

2:43 م  
Blogger محمد هشام عبيه said...

استاذ أحمد:المشكلة أن البرد طول شوية ياعم احمد..سعيد جدا بأنك تمر عندي
جيرنيمو: تخيلي ماخدتش بالي وأنا بأكتب أنه بقالي 5 سنين وأهه داخلين على 6 وأنا عايش في برد!..تقولي إيه يابنتي..مزز معندهاش نظر!..صباح الفل

3:25 م  
Blogger Lasto-adri *Blue* said...

عاش من شاف لك حروف

لا والله حروفى عايشة وموجودة.. بس هو بقى موسم غتت كدة..
ف الأجازة يمكن *إدعيلى* أثبت إنى لسا بتنفس

صباحك فل
:P

1:31 ص  
Blogger محمد هشام عبيه said...

لست أدري: يافندم ر بنا يعدي الموسم الغتت ده على خير إن شاء الله..هأدعي لك أن الأمور تتظبط في الأجازة إن شاء الله..ضاقت فلما استحكمت..فرجت..صباح الفل والبهجة

3:27 ص  
Blogger kalam said...

دى اول مره اوصل المدونه بتاعتك
بس بصراحه حسيت فيها فعلا بالدفا
ومن غير ما اكل بطاطا.....
على فكره انا لاحظت انك تعرف حسام مصطفى صاحب الفضفضه
انا كمان من المنصوره
وانا كمان اعرفه معرفه شخصيه

5:31 ص  
Blogger محمد هشام عبيه said...

كلام: أهلا بيك يافندم ..ويسعدني شعورك باالدفء ..المنصوريون لبعضهم..جميل جدا أنك تعرف صديقي العزيز حسام مصطفى..وصاحب صاحبي يبقى صاحبي علطول..نورتنا

7:39 ص  
Blogger Dananeer said...

7elwa
w el blog ele lesa 3arfah
7'sosan el 3ankaboot

al batata w bta3 el batata w el sheta
3andak 7a2
howa m3 bta3 el dora
w 7omos el sham
mesh 3arfa leh
t7es fehom bta3m el sheta
dayman baftakedhom lama tmatar!

2:57 ص  
Anonymous غير معرف said...

ممتاز يا محمد كعادتك ريهام زوال

12:05 م  
Blogger محمد هشام عبيه said...

دنانير:نورتينا وشكرا على تعليقك الرقيق وغريبة قوي أنك تشعر بحالة دفء الشتا وأنت بتقرأي التدوينة في الصيف..أشكرك على رأيك في العنكبوت..ولاتقطعي الزيارات
ريهام زوال: اشكرك جدا جداأخجلتم تواضعنا

5:33 م  
Anonymous غير معرف said...

Keep up the good work » » »

12:09 ص  

إرسال تعليق

<< Home